E-story

1b4f2e_7d374cc4a5924694accca38f7d1b37a9_mv2

E-STORY

De nieuwe Mehari
100% elektrisch

100%

mythisch

100%

mythisch

100%

elektrisch voertuig

100%

elektrisch voertuig

100%

gemaakt in Frankrijk

100%

gemaakt in Frankrijk

ELECTRIC REPLICA AUTOMAKER

Het elektrische Méhari-project werd geboren met als doel een bijgewerkte versie aan te bieden die beantwoordt aan de huidige en toekomstige behoeften: de E-Story is dus bedoeld als de herziene versie van de originele Méhari, beschikbaar in 100% elektrisch. Het idee is niet om precies deze oude auto’s te dupliceren, maar ook om veranderingen aan te bieden die verder gaan dan motorisering. Met de E-Story profiteert u van een voertuig met een formaat dat zeer dicht bij het origineel ligt, ontworpen met hetzelfde chassis en een rit biedt die u de geschiedenis laat herbeleven!

Zijn stijl en utilitaire aspect maken het tot een echt communicatiemiddel in verschillende sectoren: de Méhari wordt door veel professionals gebruikt en trekt zowel campings als hotels aan, evenals maneges, recreatiecentra, agrarische landgoederen, enz. Deze auto heeft de hedendaagse ondernemers en ambachtslieden verleid, zowel met een functionele als een marketingdoelstelling. Ontdek met de lancering van het merk E-story in België de Méhari E-Story en E-Story pick-up: voertuigen die u direct online kunt configureren en bestellen.

DE VOORDELEN VAN DE MEHARI E-STORY

Dit voertuig, ongeëvenaard voor uw zomervakanties, schittert door zijn eenvoud en efficiëntie. Zijn geoptimaliseerde kracht maakt het mogelijk om te naderen 140 km autonomie dankzij de standaard ingebouwde batterij in 13,5 kWh. Met een teller die kan bereiken 90 km/u , dat is genoeg voor een paar geweldige uitjes in de buitenlucht! De E-Story is verrassend gemakkelijk te hanteren en profiteert van het rijden zonder versnellingsbak en een “e-pedaal” dat is ontworpen om zelfstandig te remmen en te accelereren; een configuratie die veel brengt vloeibaarheid rijden, voor maximaal plezier in uw e-Méhari!

Het passagierscompartiment blijft overzichtelijk, de E-Story integreert een dashboard met een gedigitaliseerde look die het originele ontwerp respecteert. De bestuurder vindt de informatie in één oogopslag: snelheid, resterende actieradius, afgelegde afstand of zelfs motormodi. Een knoppenhelling geeft toegang tot de beschikbare modi en opties, zoals de 50 km/u-begrenzer in de stad (“City”-modus). De E-Story is uitgerust met een configureerbare motor tijdens het rijden, die zich kan aanpassen aan uw wegomstandigheden. Deze optie, genaamd “rijmodi”, biedt het grote voordeel dat je kunt spelen tussen 3 adaptieve modi:

01

De eerste is de “ normaal ”-modus: zonder snelheidsbeperking maakt het de gebruikelijke energieterugwinning mogelijk van het remmen op de motor, tijdens rem- en uitlooptijden.

02

De “berg“-modus is ideaal voor heuvelachtige gebieden en heeft de voorkeur als u op steil terrein of door heuvels rijdt. Ook hier blijft de snelheid beschikbaar tot 90 km/u, waarbij de energieterugwinning door het afremmen op de motor over korte afstanden gemaximaliseerd wordt.

03

De ” eco “-modus zorgt voor een maximumsnelheid van 72 km/u, waarbij de recuperatie van de motorrem wordt verminderd om de motor minder te belasten.

WAT IS GEMAKKELIJKER, PRAKTISCH EN ERGONOMISCH DAN DE E-STORY ?

1. L7e-goedkeuringsnorm voor zware vierwielers 168/2013. Voertuig administratief beschouwd als een zware quad.

2. Voertuig beschikbaar om te rijden vanaf 18 jaar met rijbewijs B.

3. Gratis grijze kaart, belastingvrijstelling op bedrijfswagens.

4. Geen technische controle.

5. Laag brandstofverbruik: € 1,50 voor 100 km of € 15 voor 1000 km.

6. Ecologische bonus van € 900 aftrekbaar en cumulatief met btw-recuperatie.

7. Conversiebonus van € 100 naar € 1100.

CLASSIC OF PICK-UP : HET E-VERHAAL IN JE BEELD

Met zijn frame van gegalvaniseerd staal, zijn mogelijke autonomie van 148 km, zijn 90 km/u op de klok en zijn vele opties, blijft de E-Story verleiden. De batterijen zijn een van de innovatieve hoogtepunten, de lithium-ijzerfosfaat LiFePO4-technologie waardoor ze een lange levensduur hebben. Deze milieuvriendelijke batterijen hebben een garantie van 10 jaar en zijn recyclebaar en ontworpen om elke vervuiling te beperken: ze zijn geïnstalleerd onder de voorstoelen en bestaan in principe voor 30% uit gerecycled lithium. Het gemiddeld verbruik is € 15/1000 km, de E-Story met weinig slijtagekosten en geen last van de technische keuring. Geniet van je eigen Méhari, met maximaal plezier en weinig beperkingen!

De CU-versie (Utility Configuration) is ideaal voor het beheren van al uw leveringen of lichte werkzaamheden: deze pick-ups bieden een volume van 2,8 m3, voor een maximale belasting van 350 kg. Dit model is meer gericht op professionals en maakt het ook mogelijk om btw terug te vorderen. Voor alle modellen is het de bedoeling om de gelijkenis met de historische Méhari zo goed mogelijk te behouden, met name met vergelijkbare kleuren: we vinden daarom alle originele tinten, met de toevoeging van een “Sonoran” blauw dat specifiek is voor de E-Story. Evenzo zijn de twee voorkanten die op Citroën’s eerste Méhari pasten, beschikbaar voor toekomstige eigenaren.

De fabrikant biedt brede aanpassingsmogelijkheden, binnen de grenzen van de homologatienormen: stel UW Méhari voor, kies het model dat u lang zal vergezellen, door uw eigen voertuig te configureren.